"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dimarts, 28 d’octubre del 2008

Día 06. ... a Fuentes de Ebro.

M'aixeco a les 6 i comprovo que està plovent i pel que veig a la nit ha plogut força, pel que ahir vaig endevinar anar a dormir a Bujaraloz i no fer bivac. Baixo al bar a esmorzar una mica, em prenc un got de llet calenta amb una pasta de crema.
Surto a caminar a les 7,15, vaig per la carretera per què els camins agrícoles paral·lels estan tant enfangats que es impossible caminar per ells i continua plovent i amb ganes. Per la carretera trobo una moneda de 0,20 cèntims, Maite hem diu que no me la puc gastar per què així em portarà bona sort.
Arribo a “El Ciervo” i veig que el petit rafal de l'ermita està completament mullat. Segueixo per la vorera de la N-II, que es prou ample per que hi hagi poc perill, el que si que hi ha son les mullades per l'aigua que aixequen els camions, i mira que venen a ràfegues i aquestes son continues, tot que la vorera te aproximadament un metre i mig. Ja veig que el dia serà molt dur, a més del quilometratge
A l'anar per la general no passo per “Cantaperdices” ni veig els vèrtexs geodèsics que parla la guia. Paro a menjar i a descansar a la “Venta de Santa Lucia”, vaig tot xop. Entrepà de formatge, coca-cola i cafè. El del bar em diu que el millor es anar per la carretera, encara que faré mes tomb, i que la arribada a Saragossa no es per la N-II sinó per la N-232, i que s'ha d'anar a buscar passant per Pina de Ebro, poble on passen els senyals. El resultat es bo, per què puc llampar molt mes.
Arribo a la cruïlla de Pina, i comprovo que el camí paral·lel estava molt aprop, o sigui que fins aquí no hi fet gaire de mes a mes. A Pina s'arriba per carretera, s'entra al poble, i se'n surt per la dreta. Jo em desvio una mica per anar cap el centre i fer unes poques fotos, encara que continua plovent. Vaig a buscar els senyals, i les trobo una mica abans de creuar el riu Ebre, hi ha un tros que coincideix amb el GR-99.
Al deixar la N-II em creia que agafa la N-232, i al poc de creuar l'Ebre em dono compte que vaig per una regional, no ho acabo d'entendre fins que arribo a la N-232 i veig que el senyal a la N-II volia dir que per aquesta es va a l'altre. Tota aquesta carretera regional quasi que no té vorera, pel que cada vegada que ve un vehicle de cara es una aventura.
Poc després de creuar el riu, el camí de la guia marxa a la dreta, però tal com està el terreny jo vaig per la carretera. La N-232 té una vorera acceptable.
Arribo a Fuentes de Ebro a les 17,15, molt cansat, i com a l'entrada del poble hi ha la Fonda Elena, em quedo aquí. No tenen habitacions individuals (40€ de preu), però em posen en una doble que val 60€ i m'ho deixen per 35€. Em prenc un got de llet calenta i un croissant, des de la Venta que no hi menjat res i el sopar es a les 9h.
M'ha entrat aigua a la motxilla, la capa que porto no aguanta en pluja forta i la motxilla es traspassada, pel que he d'estendre tot, però no tinc problemes per fer-ho.
A les 9 baixo a sopar, el restaurant pertany als mateixos que la fonda, però ho tenen arrendat. Amanida, fesols amb cansalada, carn estofada, natilles i aigua (9€).
La etapa ha estat molt dura. Calculo que hi fet entre 45 i 50 kms. Sota la pluja, per carretera, incloent l'aigua que expulsaven els camions, i a una velocitat que no es la meva. Encara sort, que excepte per fer les poques fotografies, una mica a la Venta i una mica a Pina, al centre, no hi parat per res, ni per menjar. M'he anat a dormir molt destrossat. Ja veurem com aniran les pròximes etapes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada