"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dimarts, 11 de novembre del 2008

Día 20. Burgos a Hontanas

Sortim els 3 (Alexander, Rio i jo), a les 8 del matí de l'alberg de Burgos. Ahir varem mirar la previsió i deia que avui plouria, efectivament, el matí comença plovent, en realitat no ho deixarà en tot el dia.
Ahir al vespre Alexandre em va explicar que tenia problemes de diners, per que els treballadors del seu banc al Brasil estaven de vaga, i no podien transferir-li diners. O sigui ja comencem .....
La descripció de Mundicamino.com es:
"Se deja atrás el albergue por el propio parque del Parral, con sus enormes y centenarios árboles, a trescientos metros, la hermosa puerta del HOSPITAL DEL REY, hoy conjunto recuperado para el Rectorado de la Universidad de Burgos, da paso a la ermita de San Amaro que sorprende por su sencillez.
La antigua carretera de Valladolid es el camino y como a 1.500 metros, después de pasar por debajo del ferrocarril, se llega a un cruce que justamente a la izquierda deja un restaurante. Debe tomarse la carreterita a la derecha, abandonando la carretera principal y a la izquierda el esqueleto de una antigua fábrica de seda, será la referencia que nos indica el buen camino. Un camino de tierra entre campos de cultivo, conduce a la siguiente localidad: Villalbilla, aunque esta localidad debido a obras e infraestructuras queda un tanto separado a la izquierda de la traza. El que desee entrar en el pueblo deberá hacerlo expresamente.
Como hemos indicado, los que siguen el camino no precisan entrar en Villalbilla, queda a la izquierda y el camino de tierra desemboca en la carretera Nacional 120, que se toma hasta la localidad de Tardajos. Después de cruzar su pequeño núcleo urbano, también por el asfalto se alcanza Rabé de las Calzadas.
Tras Rabé comienza el ascenso a la primera meseta o páramo, como gusta decir a los lugareños y como a dos kilómetros está la fuente de "Prao Torre" con bancos y mesas que invitan a un descanso. Se camina prácticamente en línea recta y al finalizar el páramo se desciende hacia el valle, divisando ya al fondo la población de Hornillos del Camino.
Alejarse de Hornillos por el camino, es ascender a un nuevo páramo con los campos de cereales que nos rodean por todas partes tanto en las mesetas como en los valles. Será fácil escuchar el canto de la codorniz en primavera o el de la perdiz durante todo el año, ya que abundan por esta zona. Después de atravesar la meseta y de un nuevo descenso se llega a San Bol, refugio enigmático, que queda separado unos 150 metros del camino.
seguimos el camino en línea recta, ascendiendo, una vez más, a otro páramo con otra travesía y un nuevo descenso para alcanzar Hontanas".
El dia no te massa a explicar, la sortida de Burgos es bastant bonica, passes per un parc tot verd i de seguida va en busca de pistes agrícoles entre camps de conreu de cereals, grans extensions planes fins on arriba la vista.
A poc de sortir i abans de Villalbilla s'ajunta un pelegrí de La Gomera, un noi bastant “hippiot”, pel que es veu gran caminador i que ha recorregut molts trossos dels Grs., inclòs el GR7 que se'l coneix bastant be, sembla estrany sent de les Sanaries
A Tardajos parem en un bar, jo em prenc un got de llet calenta i un croissant.
A Hornillos es quedà el canari, diu que com es el primer dia, no vol esforçar-se massa. Sota el aixopluc de l'església em parat tots a descansar i menjar, nosaltres, un madrileny que va amb un americà, un alemany que va sol i tres francesos (dos mascles i una femella – ella es filla d'un d'ells-).
L'Alexander està molt pesat, no para de preguntar quan falta per arribar, i això que jo em vaig quedant darrera, per fer fotos i per anar sol. Mentre vaig sol em passen el madrileny amb l'americà, l'alemany, i per ultim els tres francesos.
Quan passem per l'Arroyo San Bol, cau un bon xàfec i em sap molt de greu, per què jo volia parar aquí, no a dormir però si a veure el lloc i estar una mica.
Arribo a Hontanas a les 16,15. L'alberg es municipal, es una casalot molt ben restaurat. 5€ dormir i 6€ sopar, li pago el sopar a Alexander.
A l'alberg estem 8, els 3 que anàvem i tots els que m'han passat, excepte els francesos que han anat a un alberg particular i dos xicotes italianes que arribem després.
Posem dos estenedors, per la roba mullada, prop de la llar de foc. El sopar es: sopa castellana, ous amb patates, poma, aigua i vi. Pel que demostren a les xicotes italianes no els agrada gens la sopa, i això que jo em menjo dos plats.
Etapa una mica llarga, uns 31 kms. S'ha fet mes llarga per què quasi tot el dia ha estat plovent. No es de les etapes mes maques, ni molt menys, es de les que sempre vas veien unes grans planúries, però crec que te el seu encant. El final de l'etapa, es en baixada per arribar a Hontanas.
A mitja etapa m'ha tornat a fer mal l'espatlla, que m'ha molestat fins el fi de l'etapa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada