dissabte, 21 de febrer del 2009

Puig de Sant Miquel des de l'Espelt

Cabana de pedra seca i al cim del Puig de Sant Miquel
Per fer aquesta sortida de 100 cims, hem seguit la descripció de la fitxa que hi havia a la pàgina de la Feec.
“L'ESPELT és un agregat de poc més de cent habitants que pertany al terme municipal d'Òdena i és situat a uns 2 km d'Igualada.
La vila té el seu origen en el castell de l'Espelt esmentant des del 996. L'església parroquial de Santa Maria data del 1472, fins al segle XVI estava sota l'advocació de Santa Magdalena, al s.XVII va ser reedificada i en el decurs del segle passat va tenir moltes transformacions.
Als afores de la vila, en l'anomenat pla de la Torre, s'ha excavat part d'una interessant vil·la romana, habitada des del s.II-I a.C. al segle VI d.C. Text per Joan Baliu i Gener Aymamí”
Comencem a caminar quan manquen 10 minuts per les nou del matí, després de deixar el cotxe a la primera plaça que es troba entrant al poble a l'esquerra. Sortim del poble i pugem a veure l'església de Santa Magdalena, que com es normal està tancada. Seguim amunt, no hi ha pèrdua, la descripció es prou bona per poder-la seguir sense cap problema, i es de les sortides mes fàcils en quant a l'orientació.
Passem pel costat de Can l'Estruc on hi ha una gran alzina, on han posat uns gronxadors, i un cartell que posa que el lloc es privat.
D'aquí fins l'Ermita romànica de Sant Pere d'Ardesa, després de passar per la Creu de Sant Pere, creu que no es veu per enlloc, ens figurem que antuvi hi havia una.
Passem per l'Ermita romànica que en aquests moments estan en obres, després de veure tot el voltant decidim fer el cim abans d'esmorzar. Anem amunt, passem per unes runes molt petites, que creiem que deuen ser la resta que queda del Castell.
Fem cim a les onze del matí. Fotos, veure el poc paisatge que es veu, degut a la boira, i ja marxem seguint la carena. Agafem un camí a la dreta i suaument ens torna a portar a l'ermita, on busquem un lateral arreserat per esmorzar.
Després seguim avall, per on hem vingut, però amb unes variants per fer el camí de tornada una mica mes amè.
Quan s'acaba la pista que ve de Can L'Estruc i després del primer revolt, i a l'esquerra, surt unes escales, està bastant tapades per la vegetació, que sembla que porti directament a Can L'Estruc, l'Esteve les segueix una mica i comprova que quan finalitzen, segueix un senderó que va directament.
Nosaltres seguim i una mica abans de Can Ton Barrab, agafem la pista de l'esquerra que ens porta directament a L'Espelt, primer per un camí vell, després sender entre parades i finalment en pista cimentada.
Arribem a L'Espelt a dos quarts de dos de tarda. Petit tomb per la part alta del poble i cap a casa.