"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dimecres, 18 de març del 2009

La Talaia i la Fita dels Tres Termes (Garraf)

Al pla de la Fita dels Tres Termes i baixant pel Fondo de la Garsosa
Vaig sol a fer el 100 cims de La Talaia, del Garraf. He preparat una sortida des de la carretera de El Gornal a Vilanova i La Geltrú, passat el pantà de Foix. He preparat un tomb de 9 kms. Que en cas que el paisatge s'ho valgui, tinc una extensió de 6 kms mes.
Deixo el cotxe en un pla que hi ha a l'entrada de la pista del Molí d'en Galters, al costat de l'Ermita de la Mare de Déu de Lurdes i de Loreto, i comença a caminar quan passen cinc minuts de dos quarts de deu del matí.
Segueixo el “track” que hi he muntat a casa, el començament del camí de sortida està poc marcat, hi poso una fita. Es va pujant suaument, el camí es molt pedregós i ple de coscolls.
S'arriba a un pla on hi ha la torre Forestal, es a la Fita dels Tres Termes, al costat hi ha una cisterna arranjada i prop un “planet”, amb una bona miranda, hi han pedres que formen una taula i seients.
Vaig llegir en dos descripcions que quan diuen que arriben a La Talaia, diuen que arriben a la torre, es pel que em penso que estic al cim, a més en el mapa de l'Icc de 10000 no hi figura el cim. Em faig la foto del cim, amb la senyera inclosa.
Poso aquí una pregunta vaig posar en els fòrums de la pàgina de la Feec.
“L'altre dia vaig llegir que el cim de La Talaia ara hi havia una torre forestal i que havien arranjat una cisterna.
Avui hi estat allí, pujant des de la carretera de Castellet a Vilanova i dalt hi trobat tota això, m'he fet la foto al peu de la torre i he continuat per la carena, per baixar pel Fondo de la Garsesa (o nom semblant, no ho entenc massa be dels mapes).
Peró quan miro el “track” del gps resulta que els mapes, on hi figura, el nom del cim surt una mica mes endavant, per la carena. Encara que jo hi passat, potser amb l'idea de cim fet, no hi vist res semblant a un altra cim.
Algú hem pot dir si el cim es on esta la torre o mes endavant, que es el que diuen alguns mapes.
Mercés per tot. “
i la seva resposta que em varen fer:
“Doncs sí, Chies, el cim no està ben bé a la Torre, si no per davant com tu dius.
Et passo el nostre enllaç a les fotos que vam fer allí i veuràs que hi ha un senyal geodèsic. Nosaltres el vam fer en un dia de pluja, però tot i això vam buscar aquest senyal ja que en el GPS també em sortia allunyat de la torre.
http://picasaweb.google.es/mfarra29/LATALAIA#
Si vols, et busco el “track”, aviam si vaig guardar el WP, però si el repeteixes, no baixis del cim per on nosaltres, ja que hi havia uns penya-segats que no ens deixaven accedir a la carretera (la feina que vam tenir a trobar un foradet per sortir-ne).
De totes maneres, no pateixis tant...vas fer cim, no vindrà ara d'uns metres més enllà, que segur que vas passar-hi pel costat.
Marta.”
Crec que queda ben explicat el que em va passar.
Llavors continuo per la pista de la Serra del Bonaire fins a l'entrada del Pla de les Palmeres, i aquí ja agafo avall pel camí del Fondo de la Garsosa, es un camí que després de dos retombs entra a una barrancada i la va seguint durant 3,900 kms. Es una barrancada que no es aconsellable fer a l'estiu, el terra no es dolent i amb una traça bastant bona, però una mica brut, molt de coscoll.
S'arriba a la carretera, que s'ha de seguir uns 750 mts., i ja cap el cotxe, arribo quan passen 5 minuts de l'una del migdia, després de fer 8,900 kms., i cap a casa.
No hi fet l'extensió que tenia programada, no crec que valgui la pena fer-ho, si es va a peu, un altre cosa seria de fer-ho en btt, encara que llavors la baixada no es faria per aquí, encara que aquesta no es gaire aconsellable.
Mapes - Perfil - Fotografies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada