"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dissabte, 29 d’agost del 2009

Problemes de la intel·ligència artificial

Aquí va això:
-Papà, papà; d'on vénen els nens?
-Als nens els porta la cigonya.
-Que és una cigonya, papà?
-Un ocell.
-Que és un ocell, papà?
-Un animal que pot volar.
-Jo puc volar?
-No.
-Per què?
-Perquè no tens ales.
-Que són les ales, papà? -.... -Digues-me papà, què són les ales?
-Són extremitats amb plomes que tenen els ocells.
-Per quins jo no tinc ales, papà?
-Perquè no ets un ocell.
-Papà.
-Queeee....
-Em contes un conte?
-No.
-Per què?
-Perquè no.
-Venja papi.
-Prou! Ja no puc més! No ho aguanto! Duc vuit hores escoltant les teves preguntes i m'estàs tornant boig. Deixa de cridar-me papà. Jo no sóc el teu pare; és més, tu no tens pare. Em van obligar a quedar-me amb tu. Jo no volia, però els del laboratori em van amenaçar amb acomiadar-me. I tot pel punyeter projecte d'Intel·ligència Artificial. Un rotund fracàs. No serveixes per res. Tu no pots volar, ni cantar, ni córrer, ni pintar. No pots fer res perquè no ets res. Ets un maleït i simple ordinador. Una pasterada de plàstic, cables i circuits. Una joguina, un estri, un frau. Has costat mil milions i tens la intel·ligència d'una foca després de la migdiada, amb perdó per a les foques. I pensar que et van cridar Hal; vagi ironia. La veritat és que no sé perquè segueixo parlant amb tu.
-Digues-me papi; quan sigui gran... puc ser bomber?
Que no uns passi res el dia de demà, per què això, mes o menys, arribarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada