divendres, 12 de març del 2010

Santa Bàrbara, Horta de Sant Joan

Cova de Sant Salvador - Ermita de Santa Bàrbara

Continuant amb la meva intenció de finalitzar el repte dels 100 cims abans de fi d'any, avui he anat a fer l'últim que em quedava de les comarques “Tarragonines”, el cim de Santa Bàrbara a Horta de Sant Joan. He preparat un track que surt d'Horta, va a Sant Salvador per la pista cimentada, puja a Santa Barbara pel camí vell, baixa per l'altre vessant de la muntanya, des de Sant Salvador va a buscar la Via Verda, es fa un tros d'aquesta per anar a buscar Lo Parot i per la carretera es torna a Horta.
Surto tard de casa per les possibles glaçades de les carreteres, i em trobo que a la carretera abans de Falset hi ha un embus, per pas alternatiu, ja que estan re-col·locant un tros de tanca que es devia emportar algun cotxe. Arribo a Bot, i estan enquitranant els carrers que son carretera, i els senyals de desviament forçós em porten quasi a la sortida del poble, per la part de dalt, però on estan treballant les màquines (mer.. de senyalització). Pregunto a un senyor que anava passejant el gos i m'indica que vagi per baix, anant a buscar l'antiga estació, encara que passi amb el cotxe un tros de via verda; seguint les indicacions puc sortir de Bot. Arribo a Horta de Sant Joan i la plaça principal està en obres, i em tenen una bona estona parat. Per tot això quan arribo a Sant Salvador decideixo pujar dalt i baixar, i res mes, la resta ja la faré un altre dia, o no...
Surto des de Sant Salvador quan manquen dos minuts per les dotze del migdia, i no te massa mes historia: Pujo pel camí vell, paro un moment a fotografiar la Cova de Sant Salvador, un altre moment a les runes de l'ermita de Sant Antoni Abat (prop hi ha un pou d'aigua, degudament senyalitzat per que la gent no caigui), i amb molt forta pujada, però en camí a estones conservat, ja arribo a la cruïlla del camí per on baixaré. Ja només queda pujar per la dreta, passant a l'altre costat de la carena i ja arribar a Santa Bàrbara, dues parets i res mes. Com vaig sol no passo fins la creu, sinó que em quedo a l'ermita, a més el cim de Santa Bàrbara, a l'Icc ho marca aquí.
Fotos, i poca cosa mes, fa molt de fred, el temps esta “entorbolinat”, tant que no es veu quasi res dels Ports i menys de l'incendi.
Baixo fins la cruïlla anterior, segueixo recte, i primer una mica planer per després baixant amb decisió, entrant en una canal on ja el camí baixa molt fort. El rastre del camí, dic rastre perquè està molt desfet, s'endevina que va baixant fent “esses”.
Passo per l'ermita de Sant Pau, per fora està ben conservada, i ja arribo a Sant Salvador, a dos quarts i mig de cinc. Visita per fora, puc entrar al claustre perquè l'estan rehabilitant, aquest tros i la part del convent està en obres, encara que els obrers en aquests moments no hi son, crec han marxat a Horta a dinar, perquè hi han tanques obertes i les eines escampades.
De l'horari no es pot fer massa cas perquè baixant he tingut una trucada telefònica (he de parar el mòbil quan surto a la muntanya),i he estat mes d'un quart parat i penjat al telefon.
A peu de cotxe he dinar un entrepà que portava. Han arribat varies persones, que fan la foto per fora i adéu...
Una sortida una mica estranya, de positiu ha estat el fer un altre 100 cims i la bellesa de l'entorn, negatiu que amb la boirina no he tingut quasi vistes, només l'entorn mes pròxim.