"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


diumenge, 26 de desembre del 2010

Frases de la pel·lícula "V de Vendetta"

Vaig trobar al blog de mevalemangos's Weblog, una serie de frases de la pel·lícula “V de Vendetta”, que he traduït:

((quan li disparen a “V”))
-Mor. Mor. Per que no mors? Per que no mors?
-Sota aquesta màscara hi ha alguna cosa mes que carn i os. Sota aquesta màscara hi ha uns ideals, Senyor Creedy. I els ideals són a prova de bala.
((fragment de la carta que llegeix "Ivy" quan aquesta presa))
Espero, siguis qui siguis, que t'escapis d'aquest lloc. Espero que el món canviï i que les coses millorin.
Però el que espero per sobre de tot és que entenguis el que vull dir quan et dic que encara que no et conegui, i encara que pot ser que mai arribi a veure't, a riure amb tu, a plorar amb tu o a besar-te, t'estimo. Amb tota la meva ànima, t'estimo.

(("V"))
El poble no hauria de témer als seus governants, són els governants els que deurien témer al poble.

(("V"))
Moriràs aquí, protegint a algú al que li importes una merda.

(("Ivy"))
Ens diuen que recordem els ideals, no a l'home, perquè un home es pot acabar. Poden detenir-li, poden matar-li, poden oblidar-li, però 400 anys més tard els ideals poden seguir canviant el món.

(("Ivy"))
He vist amb els meus propis ulls el poder dels ideals. He vist gent matar per ells i morir per defensar-los. No es pot besar un ideal, ni tocar-ho o caçar-ho; els ideals no sagnen, no sofreixen, i tampoc estimen. Però jo no trobo a faltar un ideal, trobo a faltar un home.

(("V"))
Quantes vegades amb el semblant de la devoció i l'aparença d'accions piadoses enganyem al diable mateix.

((“V” en el seu primer atemptat 5 de nov.))
Aquest concert l'hi dedico a la senyora Justícia en honor a les vacances que sembla s'està prenent.

(("V"))
Mentre pugui utilitzar-se la força per a què el diàleg. No obstant això, les paraules sempre conservaran el seu poder, les paraules fan possible que alguna cosa agafi significat, i si s'escolten, enuncien la veritat.

(("V"))
Justícia, igualtat i llibertat són una mica més que paraules, són metes.

(("Ivy"))
Els artistes menteixen per dir la veritat mentre que els polítics menteixen per ocultar-la.

(("V"))
Nostra integritat val tan poc… però és tot el que tenim, és l'últim centímetre que ens queda de nosaltres, si salvaguardem aquest centímetre, som lliures.

(("V"))
Hi ha un rostre sota aquesta màscara però no sóc jo. Aquest rostre no em representa més que els músculs i els ossos que hi ha sota.

(("V"))
Aquest país necessita una mica més que un parlament, necessita esperança.

(("V"))
Jo, igual que Déu, ni jugo a l'atzar ni crec en la casualitat.

(("Ivy"))
Ningú oblidarà mai aquesta nit, i el que va significar per a aquest país, però jo mai oblidaré a l'home i el que va significar per a mi.

(("V"))
La coincidència no existeix, només la il·lusió de la coincidència

(("V"))
Res és segur i tot és possible.

((quan v salva i coneix a "Ivy"))
Voilá! A primera vista un humil veterà de vodeville en el paper de víctima i vilà per vicissituds del destí. Aquest vissatge, ja no més vel de vanitat, un vestigi de la vox-populi, ara defallit. No obstant això, aquesta valerosa visió d'una extinta vexació se sent reviscuda i ha fet vot de vèncer el vil verí d'aquests escurçons en avançada, que vetllen pels violents viciosos i per la violació de la voluntat. L'únic veredicte és venjança, vendetta, com a vot i no en va, doncs la vàlua i veracitat d'aquesta, un dia vindicarà al vigilant i la victòria. La veritat, aquesta vichysoisse de “verborrea” s'està tornant molt verbosa, així que solament afegiré que és un veritable plaure conèixer-te, i que pots cridar-me V…

(("V"))
Anarquia significa sense líders, no sense ordre.

(("V"))
Una ment oberta pot canviar el món

((quan “V” li respon a "Ivy" qui és))
–Qui ets la teva?
–Qui… ‘qui’ és només la forma de la funció ‘quina’ i què sóc? Un home amb una màscara.
–Sí, això ja ho veig.
–Naturalment. No em qüestiono la teva capacitat d'observació, simplement assenyalo el paradoxal que és preguntar-li a un home amb màscara qui és.

((separació d'”Ivy” i “V”))
-D'això es tracta tot això? t'estàs venjant pel que et van fer.
-El que em van fer em va crear. Un principi de l'univers és que cada acció provoca una reacció oposada i igual.
-Així ho veus? Com una equació?
-El que em van fer va ser monstruós.
-? I van crear un monstre.


((“V” mata a la forense))
-Gràcies. És inútil demanar perdon?
-Mai
-Ho sento molt

((“V” a punt de morir))
-Estic acabat i m'alegro. He dit només la veritat. He passat 20 anys esperant aquest dia, era l'única cosa que m'importava fins que et vaig veure. Llavors tot va canviar; em vaig enamorar de tu, Ivi. Com no vaig creure que mai podria fer-ho.
-No et moris V
-És el més bell que em podies haver-me regalat.

((fragment de la carta a “Ivy” en la prision))
- La primera vegada que ens besem vaig sentir que no volia tornar a besar altres llavis que no fossin els seus.

0000000000000000

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada