"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dissabte, 11 de desembre del 2010

Manifestació a favor de Wikileaks

Avui he anat a la manifestació que s'ha celebrat a Barcelona, a favor de Wikileaks i per la llibertat d'expressió i d'informació. Ens hem reunit menys de 200 persones, davant del consolat Britànic.
He trobat que una manifestació clarament dirigida a favor de la llibertat d'expressió i contra el terrorisme d'estat, ha estat massa poc participativa i per una persona com jo que va lluitar en els temps obscurs de la dictadura (encara que podria haver intentat fer mes), penso que no ens adonem que cada vegada estem retrocedint en llibertats, i per més que ens diuen que tenim democràcia i que podem votar al partir que vulguem, no deixa de ser una mera pantomima, ja què s'està demostrant que els que manen no son ni esquerres, ni dretes, ni verds, ni ..., els que mana es el capital i que son ells els tenen tot el poder, i el fan servir, per fer callar a qualsevol dissident.
Recordem que en temps del dictador ens deien que teníem democràcia, anomenada "Democràcia Orgànica".
Només cal veure que amb la quantitat de secrets d'estat que estan surtin a la llum, el que té tota la culpa es el que treu les porqueries al sol, no els que l'han fet, es com matar al missatger.
I a espanya tots els partits polítics callen, l'únic que ha aixecat la veu es un dirigent de Izquierda Unida, recolzant les manifestacions d'avui i demanant al parlament que el govern doni explicacions de totes les converses i accions destapats en els informes.
Resumint, que em sap molt de greu la poca reacció de la gent i em ve a la memòria la cita del reverend Martin Niemoeller (pastor luterà alemany), que va ser arrestat per la "Gestapo" i enviat a un camp de concentració en "Dachau" en 1938, encara que va ser un dels supervivents de les presons Nazis i l'Holocaust durant la Segona Guerra Mundial.

"Primer van arrestar als comunistes, però jo no era comunista, així que no vaig fer res.
Més tard van venir a per els social demòcrates, però jo no era social demòcrata, així que no vaig fer res.
Després van arrestar als sindicalistes, i no vaig fer res perquè jo no era un d'ells.
I després van venir a per els jueus i després a per els catòlics, però jo no era ni jueu ni catòlic i per això no vaig fer res.
Finalment van venir a per mi i em van arrestar, i ja no quedava ningú perquè pogués fer alguna cosa sobre aquest tema".



3 comentaris:

  1. Segur que es a que soc innocent, però això va de mal en pitjor i poc a poc ens van restringint les llibertats i no ens adonem.

    ResponElimina
  2. estic en desacord, tenim la mateixa llibertat que abans, oséase rien de rien, però a canvi ara tenim més mitjans, inclòs internet, per lo tant crec, sense haver viscut en temps de l'avi Cisquet, que ara podem molestar més que abans, i a més sempre ens quedarà el recurs que ha fet servir un senyor de La Garrotxa.

    ResponElimina