dimecres, 13 d’abril del 2011

Del Coll de l'Andreu a la Cova de l'església

Cova de l'església - Pel camí cap la Marmolina

Avui m'he despertat aviat, pel que m'he decidit anar a caminar una mica i entre les possibles anotacions de “feines” a fer he trobat baixar novament pel barranc del Carcaix, a Prades. En un tres i no res he preparat els quatre trastos i m'he anat fins a Prades, d'allí he seguit per la carretera de la Febró fins a la font del Cap del Pla, i per la pista que va a Siurana fins al Coll de l'Andreu, on he deixat el cotxe.
Surto a un quart de deu, tot seguint la pista. Llavors m'he adono que amb les preses m'he deixat el mapa a casa, i només porto en el gps uns quants waypoints. Avui necessitaria el mapa ja que vull buscar un camí que vagi cap a la cova de l'església, bastant abans del que ja conec. I com es normal faig dues marrades, una de petita i altre de bastant grossa. Si hagués portat el mapa o hagués perdut bastant de temps mirant el del gps m'hauria estalviat seguir un llom, que per cert hi han varis postes de caça; es un llom entre el Pla de Marian i el Barranc de la Noguera, i per anar a buscar el camí que buscava tinc un barranc entre mig, es un subsidiari del de la Noguera. Reculo i per la pista, trobo el correcte, que segueixo i el trobo bastant interessant.
Trobo el camí que ja coneixia i que ve de la pista, i de seguida entro en un alzinar molt espès però amb el camí molt marcat.. Pujo a visitar i fer quatre fotografies de la cova de l'Església, veig un camí vell, amb marges i esglaons tallats a la roca, pujo a xafardejar i em fa l'efecte que devia seguir pel roquer amunt, però ara està bastant tapat i no estic massa fi per intentar esbrinar-ho.
Arribo una mica abans del barranc del Carcaix, i veig un senderó fitat que hi baixa, de seguida creuo el barranc, que es per on van baixar. Vaig sol, estic una mica com a xafat i ho deixo per un altre vegada. Segueixo recte i passo prop d'una serie de formes rocoses, algunes molt curioses. Arribo a la pista que va a Siurana, per deixar-la de seguida per un camí marcat que retalla un gran tomb, torno arribar a la pista i ja només em queda fer quatre quilòmetres per ella per arribar novament al cotxe, deixant a l'esquerra els Graus d'en Saura i del Llop. He arribat a tres quarts d'una després de fer nou quilòmetres i mig.
Ha estat un dia que no m'he trobar gaire fi, però la primera meitat ha estat molt bonica e interessant, i la segona una mica pesada. Però com a mi només el fet de sortir ja ho trobo be, pues la sortida ha estat positiva, a més durant tota l'estona he estat sentint el cant dels ocells i en cap moment sorolls de motors.
El que cada va a pitjor son les deixalles que van deixant la gent que caminen per aquests camins, es troben deixalles fins i tot als llocs de no fàcil accés.

Per baixar el track, teclejar aquí. Per veure o baixar les fotografies, aquí.

1. bona escapada!!!, lúnic qie vei per les fotos és clar, que no has pogut veure una visió panoràmica de la zona dels Puntalots, i a més te queda seguir aquesta nova traça amunt, més feina!!!!!