dijous, 11 d’agost del 2011

Un tomb de recerca per Mont-ral

Teix de Mont-ral - Escletxa

Avui hem quedat en Joan Josep i jo per anar a donar un tomb per Mont-ral i veure unes quantes coses concretes (teix, escletxa, cova de la Moneda i algun grau).
Deixem el cotxe al Coll de Joanetes, a la sortida de Mont-ral en direcció als Motllats i sortim a caminar a tres quarts de quatre seguint el recorregut de la marxa de les Muntanyes de Prades de l'any passat, primer per pista que es el camí vell de la Cadeneta, després per una pista vella, camí de les Fontanelles, per canviar a un camí ben marcat, deixant alguns desviaments a dreta i esquerra, que el deixem per agafar el sender que puja cap la zona dels Avencs de Feliu, es una zona espectacular, que passa a tocar un gran teix. Es un sender netejat i fitat on s'han obert unes quantes vies d'escalada. Arribem a una cruïlla i no entenem massa l'explicació del recorregut de la marxa, a més el track baixat no ens ho aclareix ja que en el tros del teix i el d'ara el senyal del gps em distorsiona molt, el tros del teix per la humitat que fa i l'enclotat que està, i el tros d'ara per tenir la paret a tocar. I es un tros on hem de fer un tomb per uns camins a diferents alçades però molt propers de latitud.
Anem en direcció ponent i trobem unes fites que ens ensenya el camí de l'escletxa, fantàstic aquest tros, encara que en Joan Josep m'ha d'indicar be com des-grimpar per un lloc una mica tècnic. Sortim d'aquí i baixem al camí amb forta pendent. Amb el tomb que hem donat hem quedat desorientats i no entenem massa a quin camí hem anat a parar. Seguim una mica en direcció a Mont-ral i ens adonem que anem en contra-direcció i retornem, tot passant per un pas equipat amb una fusta i una corda, ja que el camí es va desfer.
Anem en direcció a la carena i una vegada allí i on està la foradada amagada agafem a la dreta per si es pogués anar a la Cova de la Moneda per sota, tot intentant seguir el camí que per sota el cingle de Barrina, va a buscar els diferents portells que pujant als Motllats.
El camí està brut i es fa farragós caminar, encara el la direcció es evident. Passem un cosi per recollir aigua, encara que ara està sec, i seguim una mica mes. En un clar veiem clar on està la Cova de la Moneda (allà dalt) i que des d'aquí baix ens es impossible anar.
Retornem, seguim un camí carener, sortint damunt mateix de l'escletxa. El camí es va desdibuixant i al final se'ns acaba el rastre, pel que baixem al dret a buscar el camí que passant per la Punta Coroneta ens porta a Mont-ral, on arribem a un quart i mig de vuit.
El dia ha estat tapat, emboirat, a la carena feia un airet una mica molest i a la resta, com no corria l'aire feia molta xafogor. El recorregut, encara que no hem aconseguit les fites projectades ha estat excepcional i d'una bellesa indescriptible, encara que curt. Es d'aquells dies que et queda un molt bon regust i que ajuda a continuar descobrint indrets desconeguts per a un mateix, encara que siguin coneguts pels altres.

Per baixar el track, teclejar aquí. Per veure o baixar les fotografies, aquí.