dissabte, 26 de novembre del 2011

La Febró, Mas i Font de Vinarroig, Barranc i Font de les Tallerasses, Masos de Galceràn

Font del Corral de la Mola (?) i Barranc de les Tallerasses

Avui hem quedat en Joan Josep i jo d'anar a fer un tomb per La Febró. Després de varies opcions decidim pujar per la zona de la Mola, i baixar pel Barranc de les Tallerasses, tornant a la Febró pel riu Siurana.
Ens trobem a Alforja i tot pujant cap el coll d'Alforja ens va guanyat la boira que no ens deixarà fins al migdia. Aparquem davant de l'ajuntament i sortim quan manca cinc minuts per les vuit del matí, seguint en direcció a creuar el Barranc de l'Avellanar. Només creuar-ho agafem el camí vell de Siurana, un camí vell, bonic i amb petits trossos am restes de l'empedrat. El començament està una mica brut amb algun pi caigut que tapa el camí, però després es va arreglant. En realitat es el PRC87, però no entec massa com han fet enllaçar amb el PRC6 una mica més amunt i no per on anava el camí vell.
Arribem al Coll dels Masos (ara de les Torres) i seguim el Camí del Bosc, que aviat es transforma en pista. La deixem per agafar un camí, també camí vell, que va a Mola, on finalitza la pista que ens ve de l'esquerra, a peu d'una de les torres elèctriques de la línia Serós a Barcelona (segons mapes dels anys 60). Abans hem trobat el que era una surgència, una mica molla però sense aigua. Creuem la pista i després tres ramals (capçaleres) del Barranc del Vinarroig, al creuar l'última trobem una bonica font amb aigua, que devia correspondre al corral que està més amunt. Aquest tros el camí ha estat una mica imprecís, encara que la major part era una pista vella de desforestar o la resta d'un camí de carro. El corral era una edificació gran, ara totalment arruïnada (com quasi tots els masos de la zona) i està prop de la pista, que es el Camí de la Mola.
A la pista aprofitem per fer un mos. Després agafem el camí que baixa per un ramal del barranc de les Tallerasses, on hi ha trossos que va per dins del barranc, de bon anar, i poc a poc es va separant. Entre els Solans i la pista, al mas de la Verda, deixem el camí i baixem per rastres per anar a buscar la font de les Tallerasses. Arribem a una esplanada conreada al costat d'una bassa bastant nova, i remuntem com podem el barranc, jo de parada en parada i en Joan Josep pel mig del barranc, on baixa aigua. Passem pel costat de dos basses de pedra, totalment abandonades i quasi tapades per l'herba i al final trobem la font, on surt un bon raig d'aigua, que es la que baixa pel barranc. A mi m'ha costat baixar a la font pel que també em costa surti d'allí, però amb voluntat tot s'aconsegueix. Des d'aquí fins a la bassa de l'esplanada es fàcil, seguint els rastres dels animals i seguint la parada on soc. En Joan Josep va per l'altre costat del barranc i troba un altre bassa vella, mes gran de les anteriors.
L'arribada als Masos de Galceràn (també coneguts per Masos de la Febró) es per pista, es el camí de Siurana. Era un llogaret, a totalment enrunat. Aquí hi ha una bonica vista de tot l'entorn. Baixem cap el riu Siurana i el creuem a gual i anem resseguint el riu, deixant-ho per visitar el Molí del Gegant o de la Febró (les tres parets que en queden). Es creua dos vegades el riu Siurana. A l'altre costat hi ha la Tosca dels Escanals, on baixa bastant d'aigua i on queda les restes de la columna on al seu damunt hi havia un aqüeducte de fusta per portar l'aigua al molí. I sense res mes arribem a la Febró, a dos quarts de dos de la tarda, després de fer quasi deu quilòmetres i mig.
El dia ha estat bo per caminar, però emboirat a les alçades fet que ens ha fet desistir de pujar al Tossal del Pau Bonet que era una primera intenció, però pel demés un dia aprofitat. Hem localitzat les runes d'un mas i dues fonts fora de les rutes normals i em passat per paratges que valen molt la pena de redescubrir.
De moment les sortides de recerca que faci a les muntanyes de Prades no publicaré el tracks per motius que ara no venen al cas. Si algú vol una informació concreta la pot demanar sense cap problema.

Per veure o baixar les fotografies teclejar aquí.

Youtube em comunica que per les polítiques de Copyright aquest video meu no es podrà veure a Alemania. Que hi farem!.

1. la música del milloret que has ficat, i les fotos pel dia que feia també Déu n'hi doret, sobretot de la Font del Corral.

2. La música: si, però el youtube ja m'ha avisat que tenia copyright i que quedava lligat a ell. De moment no es publica a Alemanya i en algun país, no se si aquí ja que no me l'he mirat baixant-ho, es fàcil que em posin propaganda.