dilluns, 11 de novembre del 2013

Viatge a Vietnam, Cambodja i Bangkok. Dia 10

Dia 11 de novembre del 2013.  Siam Reap, visita al conjunt Rolous Group i viatge a Bangkok

Old Merkat a Siam Reap - Temple Bakong

Per avui hem quedat a la tarda en comptes del matí, només teníem programat el matí i a l'aeroport hem d'anar al vespre. En la programació estava, a més, previst deixar les maletes a la consigna i abans d'anar a l'aeroport poder fer-se una dutxa a l'hotel. Com creiem que es millor tenir el matí lliure i empalmar la visita amb l'anada a l'aeroport. A més la guia ens ha explicat que ahir a la tarda-nit anava de casament i està clar ella ens intenta convèncer d'anar a la tarda. Com a tots va millor, pos endavant.
Al matí vaig sol a intentar trobar un mercat local que no sigui completament turístic, i el trak trak em deix a prop, cosa que en realitat no ho se, però després de caminar una mica ho trobo. Un mercat local sempre s'ha de visitar, però si a més es un país completament diferent no hi ha perdó de no fer-ho. Es veu com tallen la carn, com netegen el peix, tot fresc i del dia. Parades de tot, fruita, especies, carn, peix, roba, estris i com no, de records i regal. Parades del mercat amb la paradista asseguda damunt del mostrador amb els peus tocant la carn que talla o la verdura i fruita que ven, etc. I tota la classe de menjar diferent de la nostra. Si anés sol segur que esmorzaria en una de les parades de menjar on junt a menjar no massa agradable a la vista hi ha que si que ho son. Tot tombant el mercat i dins del mateix edifici, tot son parades de regal i records. A més es bonic perquè la majoria de parades de records i roba, i la majoria de les altres que no son pròpiament de menjar, saben unes quantes paraules en angles i mitjançant aquestes intenten convèncer-te de que compris, i quan ho fas i has de regatejar es fa mitjançant una calculadora que tenen (igual que les nostres, està clar) on ells van posant el preu que et demanen i nosaltres el que oferim, fins que es queda d'acord o marxes sense comprar.
Torno a l'hotel i com hem de dinar per la nostra compte, ara, els dos tornem on he estat jo sol, es a Old Merkat. El visitem conjuntament encara que Maite no aguanta l'olor de les parades de peix, la veritat es que aquell tros fa una pudor molt pitjor que la resta del mercat. Dinem en un restaurant davant del mercat, mengem molt be. Tornem a l'hotel on esperem que ens vinguin a buscar la guia i el xòfer.
Visitem el Rolous Group, compost per temple Preah Ko, el de muntanya de Bakong i el Lolei situat en un antic dipòsit d'aigua, aquest està molt malmès i ple d'herbes. Entre aquests temples veiem un enterrament, porten cinc monjos a dalt del carro mortuori. També en aquest tros em surt una noia muda que talla una flor d'un arbre i me la ofereix perquè li doni alguna cosa, després em sabrà molt greu ja que li torno la flor i no li dono res. Al costat del temple Preah Ko hi ha una residencia de monjos i una gran pagoda.
Ens porta a l'hotel a buscar les maletes però no ens dutxem. Com sobra temps abans d'anar a l'aeroport ens porta a una botiga hindú on venen unes estores fetes a ma molt maques, però nosaltres donem un petit tomb i marxem, segur que la guia deu tenir comissió. Després i per què encara ens sobra temps ens porta a un lloc on nens sense recursos estudien un ofici i fan artesania, però li demanem que ens portin ja a l'aeroport. Arribem tres hores abans pel que hem d'esperar. Aquí veiem coses curioses, com gent que embarca cap a Hanoi amb capses de peix.
La guia que hem tingut es una noia de 27 anys, casada amb una nena, molt agradable i que es sap la lliçó de memòria, ens dona una quantitat de dades que ens es impossible assimilar-ho.
Camboja per a mi ha estat molt interessant, es un país més pobre que Vietnam, però molt segur, la proba es que al mercat he vist moltes dones amb els diners a la mà, incloent una dona, a fora del mercat, que portava un bon feix de diners, aquí això es impensable.
L'aeroport de Bangkok es grandiós, no es necessita visat, encara que per gent d'uns altres països si. Després d'agafar les maletes no trobem la sortida, fins que al final trobem una, posa sortida C. Una vegada fora no trobem a la guia, després d'una estona d'esperar i quan comencem a posar-se nerviosos, recorro el passadís, que per cert es molt llarg, i trobo la guia amb el cartell amb el nostre nom, està en la sortida B, que es per la que havíem de sortir i no em vist. Ens porta fins el cotxe i cap a l'hotel a dormir, ja que es força tard.

Dia 2 i 3 de novembre. Barcelona a Hanoi, passant per Doha. Crònica.
Dia 4 de novembre. Visita a Hanoi. Crònica - Fotografies
Dia 5 de novembre. De Hanoi  a la Badia de Halong. Crònica - Fotografies
Dia 6 de novembre. De la Badia de Halong a Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 7 de novembre. Visita als túnels de Cu Chi i Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 8 de novembre. Visita desembocadura del Mekong i viatge a Cambodja (Siam Reap). Crònica - Fotografies
Dia 9 de novembre. Visita a Angkor Thom i Angkor Wat. Crònica - Fotografies
Dia 10 de novembre. Visita a Angkor Thom (Conjunt de Preah Khan)Crònica - Fotografies
Dia 11 de novembre. Visita al conjunt Rolous Group i viatge a Bangkok. Crònica - Fotografies
Dia 12 de novembre. Visita al Temple Wat Traimit, al Gran Palacio (Palau Reial) i al Temple de Wat Pho. Crònica - Fotografies
Dia 13 de novembre. Dia lliure per Bangkok i tornada cap a casa . Crònica - Fotografies
Dia 14 de novembre. Arribada a casa.