diumenge, 3 de novembre del 2013

Viatge a Vietnam, Cambodja i Bangkok. Dies 1 i 2

Dia 2 i 3 de novembre del 2013. Barcelona a Hanoi, passant per l'aeroport de Doha.

Dia 1 (2/11/2013)
Sortim cap a Barcelona on deixem el cotxe al aparcament de la terminal 1, ja que hi ha una oferta de pagar 4 dies i aparcar un màxim de 20, encara que s'ha de puntualitzar per “inet”. Per error, al no fixar-me prou, entro al aparcament de llarga durada i sort que pregunto on surt la llançadora cap a la terminal, em fan veure l'error i vaig a l'aparcament correcte on aparco (B2-133).
Quan fem el chek-in ens informen que 36 hores abans del vol i entrant a la pàgina web de Qatar Airways es pot reservar el seient que vulguis, tot això ve al cas perquè fins a Doha ens donen seients junts, però de Doha a Hanoi no hi ha, pel que ens donen un darrera l'altre, que es el màxim a prop que ens poden donar. Sortim a un quart de quatre de la tarda, però primer hem de passar control de seguretat i control de passaports, aquí a les garites tots son dones joves, i la nostra molt simpàtica.
Després de més de sis hores de vol, a Doha hem de baixar, tornar a passar control de seguretat, esperar dues hores i pujar a un altre avió, encara que durant el vol ens han donat dues vegades de menjar.
Dia 2 (3/11/2013)
Quan pugem a l'avió, erro al mirar les línies dels seient, anem un darrera l'altre i els dos al passadís i a la dreta de l'avió. El que va en mig d'una de les línies ens ofereix canviar ja que ell prefereix anar al passadís i no al mig, però com m'he equivocat resulta que en un seient que hem agafat correspon a un senyor que va en un grup, encara que com estan dispersos i ell ha d'asseure's sol, no l'importa gens ni mica, així que ens quedem tal com estem. Durant el vol ens tornen a donar dues vegades de menjar. Fa parada tècnica a Bangkok on baixa més de la meitat del passatge, i durant l'aturada aprofiten per netejar l'avió. En menys d'1 hora 20 minuts, després d'enlairar-se, arribem a Hanoi.
En les quatre menjades han existit algun problema per entendre el que ens donaven per menjar, sempre es podia triar entre dos opcions, a més la beguda que volies, però ens hem sortit bastant airosos.
A Hanoi primer hem de donar els passaports i els Visats, i anar a l'altre costat de la garita on després d'una estona van cridant pel nom, sense l'ordre d'arribada i et tornem el passaport, tot pagant els 45 $ per persona, donen un resguard del pagament. Van molt lents i amb continues parades, però estem de sort i ens criden abans de la meitat quan a la primera cua havien estat els últims. Després hem de passar per un control de passaports, bastant ràpid, agafar les maletes que ja hi son i sortir. El guia ja ens espera, diu que porta molt de temps però que es normal l'estona dels visats. Ens porten a l'hotel, Hanoi Vista, gran i maco. Quedem que a les 8,30 ens vindran a buscar per portar-nos a sopar. Tant l'hotel com el restaurant on ens porta son excel·lents. El sopar a base de varis platerets, menjar de la zona (peix, carn de bou, de porc, de pollastre, verdures). Com ja es normal, la beguda no entra. Teníem una actuació de marionetes, però ens proposa deixar-la pel demà, fet al que accedim ja que estem cansats del viatge.
Avui entre l'aeroport i l'hotel i després entre l'hotel i el restaurant i tornada hem tingut el primer contacte amb el fenomen del caos circulatori, sobre tot de motocicletes, que tantes vegades hem vist en fotos i en vídeos, encara que no fan justícia a la realitat, la realitat es molt superior al que un es pugui imaginar. Això si, es un caos controlat ja que hi ha una tolerància i cortesia entre ells i es que encara que no parin de tocar les botzines, ho fan per avisar-se mai per renyar. El foraster, com nosaltres hem quedat i quedarem els pròxims dies amb els xiulets de botzines dins del cap, però ells tant tranquils. Si Hanoi té una població de mes de sis milions d'habitants, segons el nostre guia hi han més de quatre milions de motocicletes, a més no hi ha cap semàfor, pel que a les cruïlles s'ha de veure com es creuen els que van en direccions diferents.

Aquí no poso cap enllaç a fotografies, ja que no he fet cap aquests dos dies, ja que han estat de viatge.

Dia 2 i 3 de novembre. Barcelona a Hanoi, passant per Doha. Crònica.
Dia 4 de novembre. Visita a Hanoi. Crònica - Fotografies
Dia 5 de novembre. De Hanoi  a la Badia de Halong. Crònica - Fotografies
Dia 6 de novembre. De la Badia de Halong a Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 7 de novembre. Visita als túnels de Cu Chi i Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 8 de novembre. Visita desembocadura del Mekong i viatge a Cambodja (Siam Reap). Crònica - Fotografies
Dia 9 de novembre. Visita a Angkor Thom i Angkor Wat. Crònica - Fotografies
Dia 10 de novembre. Visita a Angkor Thom (Conjunt de Preah Khan). Crònica - Fotografies
Dia 11 de novembre. Visita al conjunt Rolous Group i viatge a Bangkok. Crònica - Fotografies
Dia 12 de novembre. Visita al Temple Wat Traimit, al Gran Palacio (Palau Reial) i al Temple de Wat Pho. Crònica - Fotografies
Dia 13 de novembre. Dia lliure per Bangkok i tornada cap a casa . Crònica - Fotografies
Dia 14 de novembre. Arribada a casa.