dissabte, 20 de setembre del 2014

Viatge a Mongòlia. Dia 4, Zaisan Memorial i Buddha Park (Ulaanbaatar)

Avui era el dia que ens hem de desplaçar fins a Dalanzadgad per començar una gira per una part del Gobi i d’una petita part de la Mongòlia central, però com ens han canviat el vol fins a la nit, ens dona temps de visitar un altre part de la ciutat d'Ulaanbaatar, que en principi havíem deixat per visitar-ho quan tornéssim del nostre periple.
Ens aixequem, després d'una dutxa amb aigua freda (ja que avui no funciona l'aigua calenta), esmorzem i ens anem a la recerca del bus (línia 7) que ens portarà cap a Khan Uul District & Zaisan, per (des del final de la línia) anar a visitar el Zaisan Memorial i després el Buddha Park.
Baixem a l'última parada i per un sender costerut pugem al Zaisan Memorial. Aquest sender és a la part contrària de les escales que es la pujada normal. El Zaisan Memorial és un gran monument fet pels russos als soldats heroics o morts en diverses guerres sofertes per aquesta gent. A part de ser un monument que val molt la pena visitar, també és un gran mirador d'on es pot divisar tot Ulaanbaatar. Com ja va sent normal en aquesta ciutat, encara que el “memorial” està ben construït i ben conservat, l'entorn, turó inclòs, es una llàstima que estigui bastant degradat. Es un lloc molt visitat, i avui no és l'excepció.
Estar una bona estona al mirador és el millor que es pot fer en aquest lloc, per poder contemplar, en primer lloc la part nord de Khan Uul District, després el riu i la part nova d’Ulaanbaatar amb els seus grans edificis, i a la llunyania la part dels barris amb cases d'un pis i gers, que ocupa una gran extensió. Ja he comentat anteriorment que la majoria d'aquestes cases d'un pis no son el paradigma del luxe, ni molt menys. També es pot veure, a l'esquerra i en primer pla, el Buddha Park, que pel que sembla podria ser un indret molt maco però l'herba es menja l'entorn, i per dos costats hi han camps abandonats, pel davant una avinguda i per l'altre costat un carrer amb habitatges i comerços. A la llunyania es poden veure les fumeres del que sembla unes centrals elèctriques.
Baixem per les escales, el que és el camí normal per pujar-hi. S’arriba a una esplanada i sembla que el normal es seguir per un camí asfaltat que baixa per l'esquerra, però nosaltres baixem per més escales a la dreta, però quan ja hem baixant bastant de tros ens trobem el camí barrat. Remuntem, després d'intentar baixar al dret, però sense aconseguir veure una sortida digna. Arribem a la cruïlla anterior i comprovem que hi havia una cinta que barrava el pas però està trencada.
Baixem fins el carrer, passem pel davant d'un complex en construcció que sembla ha de tenir de tot (auditori inclòs), i on davant hi ha una estàtua d'un tanc. Ens dirigim al Buddha Park, que és exactament el que hem vist des del memorial. L’atracció és l'impressionant estàtua de Sakyamuni, de 18 metres d'alt. Als costat hi han dos pèrgoles, una amb un tambor i l'altra amb una campana, símbols típics de la religió budista.
Tornem a agafar el bus per anar cap el centre i buscar un lloc on dinar. Entrem en un Fast Food mongol, demanem els plats mirant les fotografies dels plats, que hi ha a la paret, però hi ha un que diuen que no el tenen. Aquesta gent només parla mongol i tenim dificultat per entendre'ns. A més em fa recordar temps enllà al nostre país, tres persones per apuntar i cobrar, una a la cuina i un altre pul·lulant per allí. El menjar no està molt malament i ens surt per menys de 6€ entre els dos, al canvi.
Després ens anem a visitar el Central Museum of Mongolian Dinosaurs, on hi ha una exposició sobre dinosaures. Encara que el museu està en rehabilitació, han destinat tota una sala per una petita exposició temporal. Una exposició més amplia era al Museum of Natural History, però aquest és tancat per problemes estructurals de l'edifici.
Una vegada finalitzada la visita, anem cap Choijin Lama Temple Museum. Mentre anem cap aquest temple passem pel davant del Museum of Natural History i del Victims of Political Persecution Memorial Museum i els dos estan tancats. El Choijin Lama Temple Museum està compost de cinc temples, no és tan gran ni tan important com el Gandan Khiid però val la pena visitar-ho. També fan pagar per fer fotos pel que torno a deixar la màquina dins de la seva funda.
A un hora prudent tornem a la casa d'hostes, agafem tots els paquets, anem a buscar el bus (línia 11), i ens anem cap l'aeroport. El bus ens deixa a quasi un quilòmetre, ja que com vaig dir l'altre dia, no hi ha transport públic directe entre la ciutat i l'aeroport. Fem el check-in, passem el control de seguretat i esperem l'embarcament per volar a les 20:10h. Però avui no es el dia més afortunat per volar, ja que el vol s'anul·la, ja que diuen que fa massa vent per fer-ho, encara que nosaltres ens hem d'assabentar preguntant al veure rebombori, perquè el personal de la companyia Hunnu Air només es dirigeixen als guies dels diferents grups de turistes que viatgen, doncs no parlen gaire anglès. Ens diuen que volarem demà a les 10 del matí i hem de recollir les maletes (nosaltres les motxilles), per tornar-les a embarcar demà. Per sort ens posen un autobús per portar la gent solta com nosaltres, cap a la capital. El xòfer de l'autobús informa que el vol serà a les 6 del matí, en mongol, i sort d’una noia del país que parla anglès i que també havia d'anar en aquest vol, que ens avisa. Aquesta noia es compromet per trucar un taxi i que ens reculli a les quatre del matí, compartint-lo entre quatre. Des del bus truquem a la “Top Tour & Guesthouse Mongolia” per poder-se quedar aquesta nit a dormir i que avisi al xòfer del “tour”, que avui no cal que ens vingui a buscar a l'aeroport de Dalanzadgad.
Com ja és tard i necessitem anar a dormir aviat, comprem unes pastes en una botiga i ens les mengem com a sopar, a la casa d’hostes.

Zaisan Memorial
Buddha Park

Per veure i/o baixar les fotografies, teclejar aquí.